Vanliga frågor

Här svarar vi på de vanligaste frågorna.

Klicka på den fråga som du vill ha besvarad. 

 
Första steget är att du som kund hittar en bil som verkar intressant, antingen genom vår hemsida eller genom ett fysiskt besök hos oss.  Enklast är givetvis om du kan komma hit och titta på bilen, men annars hjälper våra säljare gärna till att beskriva bilen ingående via telefon och mail samt med hjälp av detaljbilder.
När du hittat en bil som känns bra kan du reservera den mot en handpenning.

Nästan alla våra bilar är leveransklara vilket gör att du som kund ofta kan få med bilen hem redan samma dag. Alla våra bilar står dock på sommarhjul så under vintersäsongen kan det ta en dag att beställa och montera vinterhjul om du köpt detta.

För långväga kunder erbjuder vi hämtning vid Centralstationen i Uppsala.


Ja.

Om du erlägger en handpenning reserverar vi bilen till er.
Utan handpenning har vi tyvärr inte möjlighet att reservera bilen.

 
Ja.

kontakta oss med så utförlig information som möjligt om din bil (reg.nr, miltal, skick, utrustningspaket).
Komplettera gärna med bilder om möjligt. Om du är nöjd med vårt pris är du välkommen att boka ett test av din bil på vår anläggning (vardagar 9-18).

Kontakta oss för mer info.

 
I mån av plats och tid kan vi sälja din bil på uppdrag hos oss, bilen ska dock passa in i vårt sortiment.
Kontakta någon av våra säljare för mer information.

Vi förbehåller oss rätten att tacka nej till försäljningsuppdrag.

 
Ja.

Med hjälp av vår samarbetspartner Handelsbanken och Santander erbjuder vi billån.

Kontakta en säljare för mer information.
 
 
Nej.

Vi säljer enbart begagnade bilar av blandade märken och kan därför inte erbjuda konsumentleasing.
 
 
Ett serviceavtal med Uppsala Motorhuset AB ger att dig som kund en fast och rabatterat kostand på den regelbunda servicen i bilens serviceprogram. Det innebär inga ”överraskningar” när du lämnat bilen på service. Även vid köp av nya däck eller montering av extra tillbehör såsom dragkrok,motorvärmare om så önskas eller varför inte reparation av er bilen.
 
 
Det finns många alternativ att betala bilen hos oss.

Dem flesta delbetalar sin bil, men swish och kortbetalning går bra även kontantköp om så önskas.
 

Nej tyvärr inte,

Som köpare är det väldigt viktigt att kolla upp bilen innan köp eller innan man lägger en handpenning.
 


Ni har garanti hos oss för gammalt fel (dolt) som upptäcks i efterhand.

Är det ett nytt fel täcks det inte av garantin dock av serviceavtalet. Vi lämnar i vanligt fall 6 månader garanti beroende på årsmodell och skick på bilen.

För att få kontakt med oss i ett garantiärende 
klicka här